Între realitate şi ipocrizie

joi, 1 Octombrie 2015

Pepiniera de mâine a societății !

Filed under: bazel09 — valentin ciuraru @ 9:00 AM

De când am început organizarea clubului de dezbateri în liceu am întâmpinat două probleme: reticența elevilor la activitățile extracurriculare și neîncrederea multor cadre didactice în educația non-formală. Demersul pe care l-am întreprins recent mi-a permis să îmi formez o idee de ansamblu mult mai clară asupra relației elev-profesor-sistem de învățământ.

Am întâlnit, în cele câteva zile în care am cutreierat aproape prin fiecare clasă, elevi bine pregătiți, cu potențial intelectual, dar debusolați, neinformați și lipsiți de orientarea profesională în viitor. Din păcate, ei sunt rezultatul unui sistem educațional impersonal, bazat mai mult pe cunoștințe teoretice și învățare mecanică. Mi-e teamă că școala, după 25 de ani de la căderea comunismului, nu și-a recăpătat rolul formativ-educativ, rămânând în continuare infestată de maladia profesorului autocrat, suficient, moralist (un autor francez spunea în secolul trecut: „Dacă vreți ca tinerii să se dezvolte armonios, înlocuiți moralismul cu moralitatea.”), plin de încredere în propriile cunoștințe și repulsiv față de noutate și actualitate.

Dacă ne dorim ca sistemul de învățământ românesc să fie salvat din impasul în care se află, trebuie să restabilim relația profesor-elev, să centrăm actul educațional numai pe subiectul său – elevul -, să încurajăm activitățile extrașcolare (workshopuri, traininguri, voluntariat) al căror obiectiv este dezvoltarea personală, să promovăm elitismul și calitatea, să acordăm șanse egale elevilor fără posibilități materiale proveniți din mediul rural și să combatem segregarea rasială. Însă primul pas – cel mai greu, de altfel – este depărtarea de mentalitatea moștenită din perioada comunistă și deschiderea față de noile tendințe în educație.(autor: Robert Gabriel)

Îmi plac

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

