Între realitate şi ipocrizie

Duminică, 19 Octombrie 2014

De ce Johannis

Filed under: bazel09 — valentin ciuraru @ 10:04 PM

on 19 OCTOMBRIE 2014

kj 9Inițial, ”numai pentru că este singurul atât de bine poziționat încât are șanse să îl bată pe Ponta”. Apoi mi-a plăcut normalitatea lui. Și discreția. Și puținătatea vorbelor. Și faptul că nu este dispus să se prefacă numai pentru că votanții l-ar vrea mai vorbăreț, mai prezent la televizor, mai bârfitor, mai șmecher, mai râzăreț. Apoi l-am cunoscut la o întâlnire cu bloggerii și mi-a plăcut omul serios și normal din fața mea. (vezi aici)

Ce i se reproșează ?

Casele. A răspuns de zeci de ori de unde are cele șase case. Știu, răspunsul nu este mulțumitor. E prea scurt, prea laconic, s-a încurcat în explicații. Un șmecher ar fi spus :

– Ce vă pasă?, câtă vreme nu am fost acuzat că le-aș fi achiziționat prin fraudă, n-am de ce să vă răspund.

sau

– Cine vorbește?, ăla care și-a dat singur o casă în Mihăileanu? Sau aia care are averea din afacerile lui Cocoș, anchetat acum pentru fapte uriașe de corupție?

sau

– Am făcut ce făcea toată lumea, bișniță cu țigări, cafea și alte daravele, trimise de rudele mele stabilite în Germania. Am avut bani sub pernă dinainte de revoluție.

sau

– Băi, voi știți cine este socrul meu ? E blănar. Știți cam ce bani făcea un blănar pe vremea lui Ceaușescu și după? Așa că, hai, mai puțin cu ”de unde am casele” .

Nimic din toate astea, sunt doar răspunsuri pe care mi le imaginez eu. Iohannis este deranjat că singura curiozitate a jurnaliștilor se oprește la casele lui. Iar oamenii percep din supărarea lui că are ceva de ascuns, fără să se gândească că poate ea provine din faptul că a scris 60 de pagini cu ce are de gând să facă, care sunt ideile lui despre progresul României și nimeni nu pare interesat să-l întrebe despre asta.

Detractorii urlă pe la toate colțurile că este un fariseu pentru că a fost amestecat cu vârf și îndesat în ”lovitura de stat” din 2012. Știu, știu, nu a fost chiar o lovitură de stat, o spune Uniunea Europeană, o spune Curtea Constituțională. Dar cum Băsescu iese în fiecare seară la televizor și ne bagă cu forcepsul ideea în cap, ea a devenit, pentru surzi și orbi, un adevăr absolut și nimeni nu mai poate să le-o scoată din cap. I se mai pun în cârcă lui Iohannis toate relele PNLului și PDLului, la un loc.

Hai să vorbim și despre asta:

– Iohannis a intrat în PNL în anul 2013. Da, a fost propus a fi premier de PSD și PNL în 2009 dar nu era membrul niciunul partid. De altfel, dacă ne-am apleca puțin asupra istoriei, din cei 14 candidați, priviți prin prisma vieții lor de până azi, Iohannis este omul care a avut cel mai puțin treabă cu partidele. A fost ales primar al Sibiului în mai multe mandate însă nu a avut niciodată în spate un partid. Cum s-ar zice, Iohannis a fost mai independent decât toți independenții. Ales primar al Sibiului, era susținut de FDGR (Forumul Democrat al Germanilor din România). A, și să nu uit, în Sibiu, sașii sunt în jur de 10%, așadar nu ei l-au făcut primar. Poate că normalitatea, poate că sibienii au simțit că va fi un alt fel de politică. Să pui însă în spatele lui Iohannis toate faptele de corupție de care sunt acuzați unii membri ai PNL și PDL, când el, până în 2013 nu a făcut parte din nici un partid, pare rea voință.

– Cât privește încercarea de suspendare a Președintelui din vara lui 2012 ea a început, așa cum bine știm, prin măsurile (Hotărâri, Ordonanțe) luate de Parlament și Guvern în 3-5 iulie. Păi cum? Iohannis era în Parlament sau în Guvern ca să i se reproșeze asta? Nu, nu era, dar oamenii preiau ideile adversarilor lui din zbor și marșează pe ele, ca să-l critice. Iar când un lucru este repetat cu obstinență zi de zi, mulți ajung să îl creadă.

– O fi votat pentru suspendarea lui Băsescu. Ei, și? E dreptul fiecăruia din noi să voteze după cum crede de cuviință. Poate Iohannis se săturase de ”țigancă împuțită” și altele asemenea, el neputând avea un limbaj de acest gen. Uneori, și în ultima vreme din ce în ce mai des, sătulă de scandalurile zilnice, aproape îmi pare rău că n-am votat și eu în 2012 pentru suspendare.

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

