Între realitate şi ipocrizie

luni, 6 Octombrie 2014

Klaus Iohannis

Filed under: bazel09 — valentin ciuraru @ 7:09 PM

Cât timp am fost dascăl, am pus necontenit pasiune în tot ceea ce am făcut. Folosesc mereu termenul „dascăl“, şi nu „profesor“, pentru că mi se pare că „dascăl“ este mai potrivit, în limba română. Descrie mai bine ceea ce trebuie să facă cineva care a îmbrăţişat această profesie, şi anume să transmită valori şi cunoștințe către generaţia tânără.

Pentru un dascăl, cel mai important este ceea ce lasă în urmă, în ce măsură reușește să schimbe mentalități și destine, prin educație.

Eu cred că România trebuie să se alinieze la ritmul Europei. Ne identificăm prin aceleaşi valori şi avem aceleaşi aspiraţii precum statele occidentale, dar între noi şi această Europă există un decalaj foarte concret. O Europă solidară, cu instituţii puternice, care continuă procesele începute în faza integrării este un model la care mă raportez cu încredere.

În 2014, România se află în faţa unei opţiuni decisive: fie continuă politicile graduale, minimale, care o vor ţine pe linia de plutire, dar o condamnă să rămână la periferia Europei, fie îşi asumă o viziune curajoasă şi are un cuvânt de spus în politica europeană.

În România lucrului bine făcut, prioritară este dezvoltarea economică și socială a tuturor cetățenilor, familiilor și comunităților.

Viziunea mea este aceea a unei societăți care își bazează creșterea și dezvoltarea pe educație.kj 3

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

