Între realitate şi ipocrizie

Duminică, 15 Decembrie 2013

Când Victor Ponta a ales să șantajeze și să amenințe Occidentul în numele unui comando politic infracțional

Filed under: bazel09 — valentin ciuraru @ 4:14 PM

http://sorinamatei.blogspot.ro/2013/12/cand-victor-ponta-ales-sa-santajeze-si.html

Ca să înțelegem cât de grav și extrem de periculos este ceea ce s-a întâmplat zilele trecute în România, trebuie să vedem, în detaliu, tot traseul loviturii, profilul adevăraților actori, motivele reale care au stat la baza celei mai puternice lovituri pe care, în ultimul an, au primit-o toate instituțiile statului de drept și Justiția în tot ansamblul ei. Practic, trebuie să aducem la lumină toată fața nevăzută, invizibilă până astăzi, a unui veritabil comando politic infracțional care a dorit să scoată, cu toată forța și arsenalul din dotare, un întreg stat și popor membru UE și al NATO, partener strategic al SUA, de pe orbita Occidentului.

CUM AU FĂCUTAu luat două inițiative legislative din 2011 și 2012, trecute de filtrul Senatului ( una adoptată, alta respinsă) care aveau în titlu „completări”, „modificări”, „abrogări” la Codul Penal și care vizau altceva, le-au modificat integral conținutul (una devenind o cu totul altă lege, la a doua reducând pedepsele la jumătate) pentru ca marți neapărat, fără niciun fel de dezbatere, să fie adoptate, la votul final programat, în Camera Deputaților, cameră decizională.
De la bun început trebuie spus că era obligatoriu ca legile care au modificat din temelii Codul Penal punând Justiția pe butuci și lăsând instituțiile statului de drept fără pârghii legiferând, practic, corupția, să fi trecut de Senat. Nici nu conta în ce formă sau sub ce conținut au trecut, dacă au fost adoptate sau respinse, trebuia să fi ieșit doar din parcursul legislativ al Senatului, să fi intrat în cel al Camerei Deputaților pentru ca, ulterior, totul să se petreacă extrem de rapid.

Traseul legislativ al legilor respective arată cât se poate de clar că ambele acte normative zăceau și în Camera Deputaților, în cu totul altă formă, din 21 Decembrie 2011 și 12 Februarie 2013, acestea fiind ultimele date când fuseseră luate în dezbatere în diferite comisii, iar brusc, în noaptea de luni- 9 Decembrie 2013-  spre marți- 10 Decembrie- în Comisia Juridică a Camerei Deputaților, totul se schimbă ca formă și, mai ales, ca și conținut,ceea ce, în mod evident, probează o premeditare.

DE UNDE AU VENIT, CINE A GÂNDIT MODIFICĂRILE: Aici, toate drumurile par să ducă înspre așa numita „zonă neagră” din PSD, în jurul căreia gravitează atât Viorel Hrebenciuc cât și Adrian Năstase, primul anchetat de-a lungul timpului în mai multe dosare iar al doilea- eliberat condiționat, în așteptarea unei alte sentințe peste doar 5 zile.
Persoane din acest cerc de influență care, de-a lungul timpului și-au oferit serviciile ambilor politicieni, magistrați experimentați și controversați, la comanda acestui grup, au redactat inițial documentele – modificările Codului Penal care au ajuns în noaptea de luni spre marți pe masa Comisiei Juridice. Fiind scăpată toată lumea de acuzațiile de corupție, de la primari, la întreg Parlamentul și miniștri, întreg USL la nivel de lideri a achiesat dinainte, de mai bine de o lună, la această lovitură și a preluat propunerile.

MOMENTUL 1: Așa se face că deputații PSD, PNL, PC, UNPR și UDMR- cei prezenți  noaptea în ședință, au adoptat modificările sub bagheta președintelui comisiei, Bogdan Ciucă, om de încredere al lui Dan Voiculescu, condamnat, în primă instanță, la 5 ani de închisoare cu executare în dosarul ICA și trimis în judecată pentru complicitate la șantaj în dosarul Sorin Alexandrescu.
Foarte probabil, ca să nu iasă în evidență implicarea și aportul adus de PC în toată această operațiune, cât responsabilitatea față de ulterioarele controverse legate de prezența, cvorumul și participarea reală în comisie- care ar putea fi anchetate- tocmai din acest motive, rapoartele de adoptare și modificare ale celor două legi care măcelăreau Codul Penal n-au mai fost semnate de președintele comisiei, Bogdan Ciucă, așa cum era firesc, ci de vicepreședintele comisiei, Ciprian Nica, deputat PSD, om al baronului de Vrancea, Marian Oprișan, vicepreședinte al PSD, care pendulează între Victor Ponta și Liviu Dragnea.

MOMENTUL 2:  Cel mai critic moment a fost când totul trebuia să iasă la iveală la nivel public. Adică marți, în „marțea neagră”. Cele două legi au fost înscrise pe ordinea de zi, în regim de urgență, la ora 10.44, nu au fost dezbătute așa cum ar fi fost normal, la ora 14.46 s-a trecut direct la votul final, iar la 15.01 și 15.02 votul s-a dat, cele două legi care amputau Justiția și instituțiile statului de drept fiind adoptate de Parlament, de 240, respectiv, 266 de deputați.

În acest moment, trebuie spus că planul inițial al comando-ului politic infracțional includea un adevărat pachet-bombă de nu mai puțin de cinci legi, plănuite să treacă de Parlament în acea zi fatidică. Vorbim despre legea amnistiei și grațierii, legea lobbyului- plănuită tot de Viorel Hrebenciuc și adoptată în secret de comisia juridică tot în noaptea precedentă, legea minelor- pro RMGC- dorită neapărat de PSD și Victor Ponta și cele două legi de dărâmare a Codului Penal.
Însă, odată tăvălugul dezbaterii publice pornit și legat numai de controversata lege a grațierii, odată ce președintele Traian Băsescu a reacționat printr-o poziție oficială, o scrisoare trimisă în regim de urgență și un telefon dat direct lui Valeriu Zgonea- în care practic îi cerea să nu arunce lupta anticorupție a statului român în aer, tot USL-ul s-a speriat. Liberalii au dat înapoi primii, la decizia lui Crin Antonescu. Au anunțat că se vor retrage din sală dacă se votează legea amnistiei și grațierii și au trântit la vot legea minelor, lăsând într-un evident ofsaid PSD.
Numai că, probabil de frica ruperii USL, n-au mai putut da înapoi și la votul ambelor legi de modificare a Codului Penal, prin care toată clasa politică și nu numai s-a imunizat împotriva instituțiilor anticorupție ale statului. Le-au votat și ei, cot la cot cu PSD, PC, UDMR și minoritățile naționale, tot din decizia lui Crin Antonescu. Și aici a fost o înțelegere demult făcută între Crin Antonescu și Victor Ponta. Pentru că legile aveau caracter organic, fără voturile PNL care erau cruciale, ambele modificări ale Codului Penal n-ar fi trecut de Parlament. Un calcul simplu, arată că pentru ca legile să fie adoptate era nevoie de un necesar de minimum 204 voturi. Iar fără voturile liberalilor, s-ar fi strâns doar 193 respectiv, 167 de voturi – insuficiente pentru a da marea lovitură în Parlament.

COMANDO-UL POLITIC INFRACȚIONAL. Pusă în dificultate toată majoritatea parlamentară ce inițial nu părea să mai funcționeze cum trebuie, o ședință extraordinară este convocată în biroul lui Valeriu Zgonea, președintele Camerei Deputaților, unde, pe lângă liderii grupurilor parlamentare care era normal să participe, vin, ca și grup de presiune, și o serie de lideri politici informali ai USL, făptuitorii morali ai operațiunii, un adevărat comando politic infracțional în acțiune care iese la lumină într-un critic moment.

Șase oameni au fost în plus în acel birou, nimeni nu știe exact ce căutau dar, având în vedere profilul și influența lor, răspunsurile devin inutile.
Așadar, îi avem pe următorii:

1. Relu Fenechiu, lider informal al PNL,condamnat la 5 ani de închisoare cu executare, în primă instanță în dosarul Transformatorul. – deputat, NU A VOTATcea mai dură lege de modificare a Codului Penal, A VOTAT ÎNSĂ legea de modificare a Codului Penal care practic dezincriminează conflictul de interese. A participat anul trecut la planul de suspendare din funcție a Președintelui Băsescu.

2. Liviu Dragnea, președinte executiv al PSD, vicepremier, șeful baronilor PSD,trimis în judecată în dosarul referendumului, cu soția, Bombonica, cercetată pentru evaziune fiscală într-un dosar ce zace de un an în cercetarea Parchetului General condus de Tiberiu Nițu- deputat- deputat, NU A VOTATniciuna din legile de modificare a Codului Penal. A coordonat anul trecut planul de suspendare din funcție a Președintelui Băsescu.

3. Viorel Hrebenciuclider de facto al grupului parlamentar al PSD din Camera Deputaților, prieten și subordonat al lui Cătălin Voicu- aflat pentru 7 ani în pușcărie, anchetat de-a lungul timpului în mai multe dosare– deputat, NU I S-A INTREGISTRAT VOTUL la cea mai dură modificare a Codului Penal, A VOTAT-O pe a doua,declarând jurnaliștilor că „a fost o scăpare” neînregistrarea votului său, pentru că „este pentru”. A participat anul trecut la planul de suspendare din funcție a Președintelui Băsescu.

4. Florin Iordachecel mai fidel și conștiincios subordonat al eliberatului condiționat Adrian Năstase din ultimii 13 ani, fost vicepreședinte în alte trei legislaturi al Comisiei Juridice, autor al celebrelor amendamente la Codul Penal prin care se dărâmau toate marile dosare de corupție– deputat PSD, NU A VOTAT cea mai dură lege de modificare a Codului Penal, A VOTAT ÎNSĂ legea de modificare a Codului Penal care practic dezincriminează conflictul de interese. A participat anul trecut la planul de suspendare din funcție a Președintelui Băsescu.

5. Ioan Chelaru, avocat și bun prieten al pușcăriașului Sorin Ovidiu Vîntu, jurist, membru PSD al Comisiei Juridice și chestor al Senatului, personaj care însă cunoștea cu exactitate întreg traseul legislativ al ambelor legi de modificare a Codului Penal, inițiativele legislative adoptate cu alt conținut fiind de el semnate, din noiembrie 2011, capreședinte desemnat al Senatului ( înlocuitor) pentru a fi trimise spre dezbaterea Camera Deputaților, cameră decizională. Nu a votat legile de modificare a Codului Penal, fiind senator. A participat anul trecut la planul de suspendare din funcție a Președintelui Băsescu.

6. Sebastian Ghițăcel mai bun prieten al premierului Victor Pontacu dosar penal de la 24 de ani, trimis în judecată pentru complicitate la înșelăciune și fals în declarații, achitat pe fond, dar în judecata instanțelor de nu mai puțin de 11 ani, cu șanse ca, de la 1 Februarie 2014, odată cu intrarea în vigoare a noului Cod Penal, să scape de întreg dosarul- deputat PSD, A VOTAT cea mai dură lege de modificare a Codului Penal, NU A VOTAT legea care dezincriminează conflictul de interese.
Însă, prezența deputatului Ghiță, cel mai de încredere om al lui Victor Ponta în biroul lui Valeriu Zgonea într-un asemenea moment critic, implică o serie de discuții.

În primul rând, este foarte posibil ca Victor Ponta să fi știut care sunt evoluțiile scandalului, în timp real, momentul ales al întregii lovituri aplicate Justiției și instituțiilor anticorupție- fiind chiar ziua de marți, singurul moment al perioadei alese când Victor Ponta nu se afla efectiv în țară. Trebuie spus aici că legile puteau fi supuse votului și marți, săptămâna viitoare, însă, cel mai probabil s-a considerat că acea zi este cea mai bună pentru a-i găsi lui Victor Ponta alibiul perfect în fața Occidentului, de aici și graba legiferării de luni noapte în comisia juridică iar, din acest punct de vedere, Sebastian Ghiță este, în primul rând, protectorul cu orice preț al oricăror acțiuni și decizii ale premierului Ponta. O întârziere a întregii lovituri nu se mai putea face. Parlamentul va intra în vacanță, va reveni doar dacă președintele Băsescu retrimite bugetul iar, dacă nu, noua sesiune legislativă se reia, în mod normal, pe 1 Februarie 2014. Adică exact când va intra în vigoare noul Cod Penal. Până atunci, în strategia USL, ar fi trebuit să fie făcute modificările.

În al doilea plan, prezența lui Sebastian Ghiță la acele discuții și, mai ales, votul dat împotriva Justiției și instituțiilor anticorupție, îl poziționează pe deputat în aceeași categorie de moguli, alături de Dan Voiculescu și Sorin Ovidiu Vîntu. Dan Voiculescu a pus în pericol, de două ori, stabilitatea unui întreg stat participând efectiv la suspendarea din funcție a președintelui Traian Băsescu, cu un întreg trust de presă în spate. Sorin Ovidiu Vîntu a periclitat un întreg sistem bancar, fiind judecat pentru prăbușirea FNI și păgubirea a 400.000 de români. Acum, Sebastian Ghiță, controlând în mod direct o instituție de presă și mai multe zone din mass-media, dă și el o puternică lovitură la temelia statului de drept. Prin această acțiune nu numai că a decredibilizat și deligitimat zona din presă pe care o domină, dar a arătat că, în ciuda eforturilor, nimic nu-l diferențiază de cei despre care până mai ieri spunea că „și-au trăit traiul, și-au mâncat mălaiul”.

În al treilea rând, votul dat de deputatul Sebastian Ghiță pentru imunizarea politicienilor în fața oricăror acțiuni ale instituțiilor anticorupție ale statului și împotriva Justiției îl pune chiar pe el și nu numai într-o dificultate ca membru al comisiei de control asupra SRI. Ghiță, alături de alți doi deputați, membri ai comisiei, Mihai Grindeanu (PSD) și Marius Popa ( vicepreședinte al Comisiei, PNL) au votat practic împotriva oricăror principii, valori, instituții ale unui stat democratic de drept. Ori, în orice standarde europene și occidentale de securitate, asemenea oameni care pun în pericol prin acțiunile lor directe asemenea valori și, în plus în calitatea pe care o au de membri ai comisiei, au depus și un jurământ, nu pot controla activitatea celui mai puternic serviciu de informații al României. Nu poți dărâma prin legi votate un stat pe care, cu mâna pe Biblie și Constituție, ai jurat să-l aperi. Așadar,într-o țară care și-ar fi respectat criteriile, cei trei deputați ar trebuit să demisioneze imediat din calitatea de membri ai comisiei de control. Până acum, în România, acest lucru nu s-a întâmplat. Prin votul lor dat pentru dărmarea Codului Penal, cei trei deputați au demonstrat cât se poate de clar căvalorile, principiile, regulile, lupta anticorupție, respectarea statului de drept și a instituțiilor nu sunt deloc punctul lor forte.

BENEFICIARII. Odată luate deciziile în biroul lui Valeriu Zgonea, sub presiunea comando-ului politico- infracțional legat de interese directe și indirecte în Justiție, s-a trecut la vot. Cele două legi de modificare a Codului Penal au fost adoptate, legea lobby-ului a fost retrimsă la comisie, legea minelor- lege organică- pică fără votul PNL, legea amnistiei și grațierii e amânată pentru săptămâna viitoare, iar beneficiară directă a loviturii politice devine întreaga clasă politică românească. Se ridică deasupra tuturor legilor, nemaifiind vizată de nicio lege penală. Vorbim aici despre toți cei 581 de parlamentari, de miniștri, de toți primarii, de magistrați, avocați, de 28 de dosare ale DNA care pot pica în Justiție și de peste 100 de dosare ale aleșilor locali. Toate imunizate împotriva instituțiilor anticorupție ale statului – DNA și ANI- lăsate fără pârghii legislative.
O mențiune interesantă a făcut-o, în acea seară de marți, chiar președintele Traian Băsescu, ceea ce arată că n-ar fi deloc exclus ca printre cei care au gândit loviturile la Codul Penal să fi fost chiar și beneficiari direcți. Spre exemplu, spune președintele, „s-a modificat articolul 124 și se reduce la jumătate perioada de prescripție a unei fapte, ceea ce ajută, probabil, pe mulți dintre cei CARE AU UN PROCES ÎN DERULARE, dacă sunt DEMINTARI ai statului român. Mai mult decât atât, se mai întâmplă o trăsaie, se introduce un nou alineat, prin care se prevede că suspendarea cursului prescripției PRODUCE EFECTE FAȚĂ DE TOȚI PARTICIPANȚII LA INFRACȚIUNE, chiar dacă actul de suspendare privește numai pe unul sau unii dintre făptuitori. Altfel spus, DACĂ UN MEMBRU AL PARLAMENTULUI SE AFLĂ CONSTITUIT CA PARTE A UNUI GRUP INFRACȚIONAL, în cazul în care parlamentarul nu primește aprobare de ridicare a imunității, ceea ce la noi se întâmplă curent, NIMENI DIN GRUPUL INFRACȚIONAL NU MAI POATE FI ANCHETAT ȘI ÎNCETEAZĂ ORICE ACTIVITATE. Parcă SEAMĂNĂ PREA MULT CU NIȘTE ÎNTÂMPLĂRI CARE SE PRODUC ZILELE ACESTEA, NIȘTE ANCHETE MAI MARI, cu un domn de la Secretariatul General al Guvernului, CU UN ALT DOMN PARLAMENTAR, cu…PARE A FI O PREVEDERE CU DEDICAȚIE.”
Cu certitudine însă, președintele s-a referit la ampla rețea Păvăleanu, Alexe, Cosma care este în instrumentarea procurorilor însă numele parlamentarului care ar putea fi avantajat de această modificare expresă a Codului Penal rămâne, deocamdată, un mister. Vizat ar putea fi chiar fiul lui Mircea Cosma, vicepreședinte PSD, baronul de Prahova, Vlad Cosma care este și deputat sau chiar Sebastian Ghiță, deputat tot de Prahova, și el aflat în relații vechi și strânse cu același baron.

UN TSUNAMI REACTIV, după ora 15.02 – momentul ultimului vot- s-a produs, de marți începând, la toate nivelurile statului român. Practic, toate structurile și instituțiile care au ca principal scop apărarea statului de drept și a valorilor democratice au intrat în alertă. Președintele României, DNA, ANI, CSM, toată Curtea Supremă de Justiție, o parte legitimă a presei, câteva ONG-uri, toate ambasadele Occidentului- SUA, Germania, Marea Britanie, Franța, Olanda, Finlanda, Comisia Europeană, șeful europarlamentarilor socialiști- lovitură nimicitoare pentru PSD, toți și-au exprimat public îngrijorările față de calea pe care a ales USL s-o urmeze România.
Reacțiile fără precedent și în rafală au arătat, pentru a doua oară în ultimul an și jumătate, că o lovitură extrem de grea și atât de periculoasă s-a produs la temelia statului român încât România a riscat să iasă, din nou, de pe orbita Occidentului, toate cancelariile importante privind cu atenție Bucureștiul.

CELE MAI DISTRUGĂTOARE reacții le-a avut, joi, imediat după venirea în țară, chiar premierul Victor Ponta. Dacă Crin Antonescu a reușit cumva să se fofileze în tot acest tăvălug năucitor, nefiind însă exonerat de răspundere, premierul Victor Ponta, președinte al PSD, extrem de nervos și în lipsă de argumente și explicații pentru loviturile aplicate statului de drept, a ales să amenințe și să șantajeze practic, prin declarații publice, cel mai puternic stat al lumii și partenerul strategic al României, Statele Unite ale Americii, cu sprijinul acordat unuia dintre cei mai puternici investitori- compania Chevron. „SINGURA reacție care cred că a fost TOTAL GREȘITĂ, pentru că nu se referea la realitate, a fost a ambasadei SUA, care vorbea de investițiile americane. Din câte știu eu, Chevronul investește în România SAU POATE SĂ PLECE DIN ROMÂNIA dacă nu se aplică legea și dacă nu reușim să arătăm că putem să protejăm proprietatea privată. Nu mi-a zis nimeni vreodată de la Chevron cum e cu parlamentarii.(…) Aici cred că a fost O GREȘEALĂ și o să transmit acest lucru.”, a declarat Ponta.
Vineri, în mod inexplicabil, același premier Victor Ponta a reluat acuzațiile și, la fel de public, a pus de-a dreptul la colț SUA, comparând-o cu Rusia: „I-am transmis însărcinatului cu afaceri al SUA că NU TREBUIE SĂ NE ATRAGĂ ATENȚIA NICIODATĂ LA NIMIC, că deocamdatăNU ESTE CAZUL să ne atragă atenția. Este foarte bine să ne consultăm, DAR DE ATRAS ATENȚIA NU NE MAI ATRAGE ATENȚIA NICI MOSCOVA, nici altcineva. (…) Ideea ca O AMBASADĂ ATRAGE ATENȚIA este O IDEE TOTAL GREȘITĂ„.

Aceste poziționări succesive, devastatoare pentru cariera lui Victor Ponta și întreg USL, nocive pentru România, s-au dus direct la Wasghinton D.C, în Casa Albă, unde foarte probabil o mare ușă i s-a închis în față, pentru mult timp, lui Victor Ponta. Când marți, partidul său, USL în ansamblu și comando-ul politic infracțional dădea a doua lovitură statului de drept din ultimul an și jumătate, fix în același moment, același Victor Ponta se ținea coadă după președintele SUA, pe stadionul din Johannesburg, ca să se tragă-n poză pentru albumele de realizări mărețe pe care și le comandă și le prezintă periodic. Așa ceva nu prea se uită.

E același Victor Ponta care nu departe de acum o lună și jumătate, făcea tot ce-i stătea în putință ca să fie primit în Casa Albă de președintele Obama. L-a primit, după multe eforturi, vicepreședintele Joe Biden, i-a explicat cum e cu Justiția, cu statul de drept care trebuie respectat și apărat, cum e cu investițiile americane, a dat și un comunicat oficial de presă. N-a ținut decât 45 de zile că Victor Ponta mai are puțin și se duce și evacuează Chevronul de pe teritoriul României și trage și o înjurătură, ca să nu zic altceva, în fața ambasadei SUA la București.
E același Victor Ponta care anul trecut ca și acum o lună și jumătate, când ieșea din Casa Albă, îl hulea pe Philip Gordon, acum sfătuitor al președintelui SUA.

Tot ceea ce a făcut săptămâna aceasta Victor Ponta, în mod evident, l-a descalificat pe termen lung în fața partenerului strategic care-și amplasează scutul pe teritoriul României, Statele Unite ale Americii. Nimeni nu numai din SUA, dar din tot Occidentul, din Comisia Europeană, din Europa, nu-l va mai gira mult timp, chiar dacă se roagă cu cerul și pâmântul și cu toți banii din lume, după ce de două ori într-un interval relativ scurt de timp a făcut aceeași gravă greșeală. Statele lumii civilizate au standarde și principii sănătoase ale statului de drept după care vor să implementeze democrația în întreaga lume. Lipsa totală de transparență, gândurile ascunse, parșivenia, minciuna nesfârșită, amenințarea, șantajul și ticăloșia – nu sunt sub nicio formă acceptate ca politică de stat și nici de dialog nici în SUA, nici în toată Uniunea Europeană.

În plus, neîncrederea în premierul României dacă nu, mai grav, izolarea lui este foarte posibil ca deja să se fi instalat în toate marile cancelarii ale lumii. E ca și cum s-ar fi împușcat singur. S-a dovedit mult mai periculos decât Crin Antonescu, care nu amenința SUA ci doar recunoștea că îi este frică de ele, ceea ce, trebuie să recunoaștem, pentru mulți este o mare surpriză.

În același plan, încă o dată, dacă mai era nevoie, LEGITIMITATEA se duce tot înspre Președintele Traian Băsescu. Partener constant și de încredere al SUA, al celor mai puternice state ale Uniunii Europene, omul politic Traian Băsescu, indiferent de crizele politice sau economice dure prin care a trecut România, n-a avut niciodată în cei nouă ani ai celor două mandate, vreo fluctuație majoră de poziție, vreo îndepărtare de la valorile Occidentului, vreun plan ascuns, vreo asemenea atitudine devastatoare și netransperantă la adresa principiilor, valorilor sau vreunui partener strategic. Practic, Chevronul și Exxon-ul chiar președintele Băsescu le-a adus în România. Vedem cu toții că premierul Ponta, după un an și jumătate de guvernare, o discuție cu Biden, o strângere de mână pe stadion la înmormântare cu Obama, a decis că vrea să le dea el afară din țară, dacă nu le convin cum se dărâmă statul de drept în România.

Una peste alta, dacă suntem atenți,Victor Ponta a reușit totuși ceva: cu mâna lui, să forțeze SUA și să întărească extrem de puternic, încă o dată, convingerea întregului Occidentul că singurul, dar singurul, partener credibil, legitim, de încredere, principial, serios și consecvent, care înțelege, aplică și împărtășește cu adevărat aceleași valori și standarde pentru statele democratice- e chiar dușmanul său care, de prea mult timp, joacă într-o cu totul altă ligă. Adică chiar Președintele Băsescu.

Victor Ponta nici dacă-și propunea să facă asta, nu-i ieșea atât de bine. Ca să-ți repeți, de bună voie și nesilit de nimeni, greșelile înzecit, trebuie să recunoaștem că este totuși o nemaiîntâlnită performanță în toate statele civilizate.

1 comentariu »


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

%d blogeri au apreciat asta: